ღ❤احساس دلتنگی❤ღ

هر چه می خواهد دل تنگت بگو

ღ❤احساس دلتنگی❤ღ

هر چه می خواهد دل تنگت بگو

آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب

ختم قرآن 200

يكشنبه, ۲۰ خرداد ۱۳۹۷، ۰۸:۰۰ ق.ظ

سلام علیکم

صبه همگی پر از امید و لبخند :)





" بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ

وَ أَنْفِقُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ وَ لَا تُلْقُوا بِأَیْدِیکُمْ إِلَى التَّهْلُکَةِ ۛ وَ أَحْسِنُوا ۛ إِنَّ اللَّهَ یُحِبُّ الْمُحْسِنِینَ (195) "


" در راه خدا انفاق کنید و (با ترک انفاق) خودتان را به هلاکت نیندازید (زیرا با خودداری از کمک مالی برای جنگ با دشمنان، تجهیزات جنگی تامین نمی‌شود بنابراین دشمنان با امکانات و تجهیزات جنگی، شما را به هلاکت می‌اندازند) و نیکوکار باشید که خداوند نیکوکاران را دوست می‌دارد. (195) "










---------------

قسمتی از تفسیر این آیه در تفسیر نور:

+ پنج آیه پى درپى، مسلمانان را به دفاع از دین و مقابله با کفّار فرخواند، این آیه پایان آن را با انفاق و احسان تمام کرده است.

+ خودکشى و ضرر به نفس، حرام قطعى است که از آیه استفاده مى‌شود. امّا شهادت طلبى در مواردى که اساس اسلام در خطر باشد، افتادن در تهلکه نیست.

+ این آیه در کنار سفارش به انفاق، مسلمانان را از هرگونه افراط و تفریط بازمى‌دارد. زیرا اگر ثروتمندان بخل ورزند و به فکر محرومان نباشند، اختلاف طبقاتى روز به روز توسعه پیدا کرده و عامل انفجار جامعه و نابودى آنان خواهد گردید. چنانکه اگر میانه‌روى در انفاق مراعات نشود و انسان هرچه را دارد به دیگران ببخشد، به دست خویش، خود و خانواده‌اش را به هلاکت کشانده است.

+ انسان علاقه دارد که محبوب باشد، لذا قرآن از این فطرت استفاده کرده و مى‌فرماید: نیکى کن که نیکوکاران محبوب خداوند هستند.

+ اقتصاد، پشتوانه‌ هر حرکتى است. «أَنْفِقُوا ...» جهاد نیز بدون پشتوانه مالى و گذشت از برخى امکانات، امکان ندارد. اگر مردم به هنگام هجوم دشمن و در راه دفاع از حقّ، اموال خود را بکار نگیرند، گرفتار شکست قطعى مى‌شوند.

+ با انفاق، خود و اموالتان را بیمه کنید. «أَنْفِقُوا ... وَ لا تُلْقُوا بِأَیْدِیکُمْ إِلَى التَّهْلُکَةِ»

+ در اسلام جبهه و جنگ و کمک‌هاى مالى همه باید رنگ الهى داشته و براى رضاى خداوند باشد. «فِی سَبِیلِ اللَّهِ»

+ محبوب خدا شدن، سبب تشویق براى احسان است. «إِنَّ اللَّهَ یُحِبُّ الْمُحْسِنِینَ»

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی