ღ❤احساس دلتنگی❤ღ

هر چه می خواهد دل تنگت بگو

ღ❤احساس دلتنگی❤ღ

هر چه می خواهد دل تنگت بگو

آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب

ختم قرآن 228

چهارشنبه, ۱۰ مرداد ۱۳۹۷، ۰۸:۰۰ ق.ظ

سلام علیکم

صبح همگی به زیبایی اولین لبخند نوزاد پس از تولد :)






" بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ

نِسَاؤُکُمْ حَرْثٌ لَکُمْ فَأْتُوا حَرْثَکُمْ أَنَّىٰ شِئْتُمْ ۖ وَ قَدِّمُوا لِأَنْفُسِکُمْ ۚ وَ اتَّقُوا اللَّهَ وَ اعْلَمُوا أَنَّکُمْ مُلَاقُوهُ ۗ وَ بَشِّرِ الْمُؤْمِنِینَ (223) "


" همسرانتان به منزله کشتزار شما (برای بذرافشانی) هستند بنابراین (پس از پاک شدن از خون حیض) در هر زمان که بخواهید می‌توانید با آن‌ها نزدیکی کنید و (بذر فرزند صالح را کشت کنید و برای بهره‌مند شدن از ثمرات فرزند صالح در روز قیامت) برای خودتان از پیش بفرستید (و در مسائل زناشویی) تقوا پیشه کنید (و از دستورات خداوند و احکام الهی تجاوز نکنید) و بدانید در روز قیامت با خداوند ملاقات خواهید کرد (و نتیجه تقوا و پاداش آن را خواهید دید و این چنین ملاقات را) برای مومنان مژده بده. (223) "











--------------

قسمتی از تفسیر این آیه در تفسیر نور:

+ در این آیه، زنان به مزرعه و کشتزارى تشبیه شده‌اند که بذر مرد را در درون خود پرورش داده و پس از 9 ماه، گل فرزند را به بوستان بشرى تقدیم مى‌کنند. همچنان که انسان، بدون کشت و مزرعه از بین مى‌رود، جامعه بشرى نیز بدون وجود زن نابود مى‌گردد.

+ زنان وسیله‌ هوسبازى نیستند، بلکه رمز بقاى نسل بشر هستند. پس لازم است در آمیزش جنسى، هدف انسان تولید یک نسل پاک که ذخیره قیامت است باشد و در چنین لحظات و حالاتى نیز هدف مقدّسى دنبال شود. جمله‌ «وَ اتَّقُوا اللَّهَ» هشدار مى‌دهد که از راه‌هاى غیر مجاز، بهره جنسى نبرید و به نحوى حرکت کنید که در قیامت سرافراز باشید و اولاد و نسلى را تحویل دهید که مجسمه‌ عمل صالح و خیرات آن روز باشند.

+ همسر مناسب همچون مزرعه‌ مناسب است و سلامت بذر، شرط تولید بهتر است. «نِساؤُکُمْ حَرْثٌ لَکُمْ»

+ بذر و زمین، هر دو در تولید نقش مهمّى دارند. زن و مرد نیز در بقاى نسل آینده نقش اساسى دارند. «حَرْثٌ لَکُمْ»

+ در کنار ممنوعیّت‌هاى موسمى، بهره‌گیرى‌هاى دراز مدّت است. در آیه قبل فرمود: «فَاعْتَزِلُوا» در این آیه مى‌فرماید: «فَأْتُوا حَرْثَکُمْ»

+ در آمیزش، مرد باید به سراغ زن برود. «فَأْتُوا حَرْثَکُمْ»

+ غرائز نیز باید جهت خدایى بگیرند. اگر هدف از آمیزش، فرزندانى پاک و ذخیره قیامت باشد، آن نیز رنگ الهى مى‌گیرد. «قَدِّمُوا لِأَنْفُسِکُمْ» در صحیح بخارى آمده است: اولیاى خدا در آمیزش قصد مى‌کنند که صاحب فرزندانى جهادگر شوند.

+ اگر نسل پاک تحویل دهید، خودتان بهره‌مند خواهید شد. «قَدِّمُوا لِأَنْفُسِکُمْ»

+ زن، نه کالاست و نه منشأ تاریکى، بلکه او بنیان‌گذار آبادى‌ها و سرمایه‌گذار تاریخ و فرستنده هدایاى اخروى است. «نِساؤُکُمْ حَرْثٌ لَکُمْ، قَدِّمُوا لِأَنْفُسِکُمْ»

+ در مسائل جنسى، تقوا را مراعات کنید. «فَأْتُوا حَرْثَکُمْ ... وَ اتَّقُوا اللَّهَ»

+ خواسته‌هاى نفسانى باید با تقوا کنترل شود. «أَنَّى شِئْتُمْ ... وَ اتَّقُوا اللَّهَ»

+ ایمان به آخرت، بهترین وسیله‌ رسیدن به تقوا مى‌باشد. «اتَّقُوا اللَّهَ وَ اعْلَمُوا أَنَّکُمْ مُلاقُوهُ»

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی