ღ❤احساس دلتنگی❤ღ

هر چه می خواهد دل تنگت بگو

ღ❤احساس دلتنگی❤ღ

هر چه می خواهد دل تنگت بگو

آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب

ختم قرآن 229

جمعه, ۱۲ مرداد ۱۳۹۷، ۰۸:۱۹ ق.ظ

سلام علیکم

صبح همگی پر از انرژی مثبت :)






" بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ

وَ لَا تَجْعَلُوا اللَّهَ عُرْضَةً لِأَیْمَانِکُمْ أَنْ تَبَرُّوا وَ تَتَّقُوا وَ تُصْلِحُوا بَیْنَ النَّاسِ ۗ وَ اللَّهُ سَمِیعٌ عَلِیمٌ (224) "


" خداوند را هدف سوگندهای خود برای ترک نیکی و تقوا و اصلاح در میان مردم قرار ندهید (اگر نیکی به مردم و تقوا و اصلاح در میان مردم واقعا به خاطر خداست لازم نیست برای اثبات آن سوگند یاد کنید زیرا) خداوند دانا و شنواست (و اگر رای ترک تقوا و اصلاح و نیکی به مردم، سوگند یاد کنید چنین سوگندهایی مانع از انجام وظیفه شما نیست پس این چنین سوگندها را ترک کنید و اگر بعضی از مردم در مقابل خدمت و نیکی شما بدی کردند شما از خدمت و نیکی به سایر مردم خودداری نکنید و فقط به خاطر خداوند به مردم خدمت کنید). (224) "











---------------

قسمتی از تفسیر این آیه در تفسیر نور:

+ در تفاسیر متعدّد از جمله مجمع‌البیان و روح‌البیان در شأن نزول این آیه آمده است که میان داماد و دخترِ یکى از یاران پیامبر اکرم(صلى الله علیه و آله و سلم) به نام عبداللّه‌بن رواحه اختلافى پیش آمد، او سوگند یاد کرد که براى اصلاح کار آن‌ها هیچ دخالتى نکند. آیه نازل شد و این‌گونه سوگندها را ممنوع ساخت.

+ سوگند را وسیله‌اى براى توجیه و فرار از مسئولیّت خود قرار ندهید و به هر مناسبتى از خداوند و نام مقدّس او خرج نکنید، این کار خود نوعى جرأت و بى‌ادبى است.

+ امام صادق(علیه السلام) فرمود: «لاتحلفوا باللّه صادقین و لا کاذبین» «بحار، ج 76، ص 47» نه راست و نه دروغ، به خدا سوگند یاد نکنید.

+ احترام نام خداوند و مقدّسات باید حفظ شود. «وَ لا تَجْعَلُوا اللَّهَ عُرْضَةً لِأَیْمانِکُمْ»

+ سوگند، نباید مانع انجام کار نیک و اصلاح میان مردم قرار گیرد. «لا تَجْعَلُوا اللَّهَ عُرْضَةً لِأَیْمانِکُمْ»

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی