ღ❤احساس دلتنگی❤ღ

هر چه می خواهد دل تنگت بگو

ღ❤احساس دلتنگی❤ღ

هر چه می خواهد دل تنگت بگو

آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب

ختم قرآن 145

شنبه, ۱۱ فروردين ۱۳۹۷، ۰۸:۱۵ ق.ظ

سلام علیکم

صبح همگی پر از لبخند عمیق و از ته دل :)

 

 

 

 

" بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ

أَمْ تَقُولُونَ إِنَّ إِبْرَاهِیمَ وَ إِسْمَاعِیلَ وَ إِسْحَاقَ وَ یَعْقُوبَ وَ الْأَسْبَاطَ کَانُوا هُودًا أَوْ نَصَارَىٰ ۗ قُلْ أَأَنْتُمْ أَعْلَمُ أَمِ اللَّهُ ۗ وَ مَنْ أَظْلَمُ مِمَّنْ کَتَمَ شَهَادَةً عِنْدَهُ مِنَ اللَّهِ ۗ وَ مَا اللَّهُ بِغَافِلٍ عَمَّا تَعْمَلُونَ (140) "

 

" آیا می گویید: ابراهیم و اسماعیل و اسحاق و یعقوب و فرزندان او همه یهودی یا مسیحی بودند (در حالی که آن پیامبران در زمان های قبل از عصر یهود و مسیح می زیستند) آیا علم شما به حقانیت این مسئله بیشتر است یا علم خدا؟ (و شما می دانید که خداوند شاهد این واقعیت تاریخی است اما شما این حقیقت تاریخی را که خودتان نیز شاهد آن هستید انکار و کتمان می کنید) و کیست ستمکارتر و ظالم تر از آنکه شهادت (و تائید) خداوند را درباره این پیامبران (که در زمان های قبل از یهودیت بوده اند از روی لجاجت و عناد) پنهان بدارد و بدانید خداوند هرگز از آنچه انجام می دهید غافل نیست. (140) "

 

 

 

 

 

 

 

 

 

--------------

قسمتی از تفسیر این آیه در تفسیر نور:

+ این آیه، خطابى دیگر به اهل کتاب است، که شما آن قدر به یهودى یا نصرانى بودن خود مباهات مى‌کنید که حتّى حاضرید بزرگترین افتراها را به بهترین اولیاى خدا نسبت دهید؟! آیا مى‌گویید: ابراهیم و اسماعیل و اسحاق و یعقوب و پیامبران دیگر از نسل یعقوب «اسباط»، با آنکه قبل از نزول تورات و انجیل بوده‌اند، یهودى و نصرانى هستند؟ آیا این ستمگرى نیست که واقعیّتى را که بدان واقفید بپوشانید و این حقیقت روشن تاریخى را بر عامّه مردم کتمان کنید و چنین وانمود کنید که همه پیامبران، تابع یهودیّت یا نصرانیّت بوده‌اند؟ ولى بدانید که خداوند از آنچه شما انجام مى‌دهید غافل نیست.

+ گاهى تعصّب به جایى مى‌رسد که شخص حاضر مى‌شود واقعیّت‌هاى روشن تاریخى را تحریف و یا انکار کند. «أَمْ تَقُولُونَ ...»

+ بزرگترین ظلم‌ها، ظلم فرهنگى و کتمانِ حقایق است. «وَ مَنْ أَظْلَمُ مِمَّنْ کَتَمَ»

+ علم خداوند به کتمان و ظلم‌ها، باید براى ما هشدار باشد. «وَ مَا اللَّهُ بِغافِلٍ عَمَّا تَعْمَلُونَ»

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی