ღ❤احساس دلتنگی❤ღ

هر چه می خواهد دل تنگت بگو

ღ❤احساس دلتنگی❤ღ

هر چه می خواهد دل تنگت بگو

آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب

ختم قرآن 139

جمعه, ۳ فروردين ۱۳۹۷، ۰۸:۲۰ ق.ظ

سلام علیکم

روز همگی پر از نور و زیبایی :)





" بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ

تِلْکَ أُمَّةٌ قَدْ خَلَتْ ۖ لَهَا مَا کَسَبَتْ وَ لَکُمْ مَا کَسَبْتُمْ ۖ وَ لَا تُسْأَلُونَ عَمَّا کَانُوا یَعْمَلُونَ (۱۳۴) "


" (یهودیان گمان می کنند که چون نیاکان آنها از نسل ابراهیم(علیه السلام) بودند بنابراین اگر خودشان افراد آلوده و منحرف و گناهکار باشند به خاطر اعمال خوب گذشتگان خویش مورد عفو خداوند قرار می گیرند از این رو خداوند در این آیه شدیدا هشدار می دهد که:) آنها گروهی بودند که درگذشتند و اعمال آنها مربوط به خودشان است (و هیچ فایده ای برای نجات شما ندارد) و اعمال شما مربوط به خود شماست و شما (درمقابل اعمال و افکار خودتان بازخواست خواهید شد و) هرگز از آنچه آنان انجام داده اند سوال نخواهید شد. (۱۳۴) "










--------------

قسمتی از تفسیر این آیه در تفسیر نور:

+ یکى از اشتباهات بنى‌اسرائیل این بود که به نیاکان و پیشینیان خویش، بسیار مباهات و افتخار مى‌کردند و گمانشان این بود که اگر خودشان آلوده باشند، به خاطر کمالات گذشتگانشان، مورد عفو قرار خواهند گرفت. این آیه به آنان هشدار مى‌دهد که شما مسئول اعمال خویش هستید، همچنان که آنان مسئول کرده‌هاى خویش هستند.

+ آینده هرکس و هر جامعه‌اى، در گرو عمل خود اوست. «وَ لا تُسْئَلُونَ عَمَّا کانُوا یَعْمَلُونَ»

گ.ن:

+ سال نو همگی مبارک :)

+ ان شاء‌الله سالی باشه پر از برکت و خیر و شادی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی