ღ❤احساس دلتنگی❤ღ

هر چه می خواهد دل تنگت بگو

ღ❤احساس دلتنگی❤ღ

هر چه می خواهد دل تنگت بگو

آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب

ختم قرآن 135

دوشنبه, ۱۴ اسفند ۱۳۹۶، ۰۸:۳۰ ق.ظ

سلام علیکم

صبح همگی پر از نور و شادی :)





" بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ

وَ مَنْ یَرْغَبُ عَنْ مِلَّةِ إِبْرَاهِیمَ إِلَّا مَنْ سَفِهَ نَفْسَهُ ۚ وَ لَقَدِ اصْطَفَیْنَاهُ فِی الدُّنْیَا ۖ وَ إِنَّهُ فِی الْآخِرَةِ لَمِنَ الصَّالِحِینَ (۱۳۰) "


" (آیین حضرت ابراهیم(علیه السلام) که در واقع پایه و اساس دین اسلام است، به جا بود که هر عاقل و اندیشمندی چنین آیینی را بپذیرد و به آن عمل کند اما قرآن کریم پیش بینی می کند افراد بی منطق و نادان، از چنین مکتبی اعراض می کنند و این افراد را چنین توبیخ می فرماید:) کیست که از آیین برحق ابراهیم رویگردان می شود جز افراد سفیه و نادان (که ارزش خود را درک نمی کنند و مصلحت خود رالینک متن به آدرس نمی توانند تشخیص دهند).

(خداوند درباره حضرت ابراهیم(علیه السلام) می فرماید:) حقیقتا ما او را در دنیا (به عنوان پیامبر و امام مردم) برگزیدیم و حتما در آخرت نیز از شایستگان  خواهد بود. (۱۳۰) "










--------------

قسمتی از تفسیر این آیه در تفسیر نور:

+ آئین حضرت ابراهیم(علیه السلام) به قدرى ارزش دارد که پیامبر(صلى الله علیه و آله و سلم) مفتخر است که راه او راه ابراهیم است. ابراهیم کسى است که قرآن او را حلیم معرّفى مى‌نماید و در صبر و توکّل نیز نمونه و سرآمد است تا آنجا که درون آتش افکنده مى‌شود بى‌آنکه واهمه‌اى داشته باشد.

+ کسى که راه ابراهیم را که براى نسل بشر، مرکز امن، رهبر معصوم، رزق فراوان، توفیق اسلام و تسلیم، قبول توبه و سعادت از خدا طلب مى‌کند، رها کرده و به دنبال دیگران برود، سفیه و نادانى بیش نیست!!

+ در فرهنگ قرآن، به افرادى که حقائق را نادیده انگاشته و کفران نعمت کنند، سفیه گفته مى‌شود. چنانکه به بنى‌اسرائیل به جهت بهانه‌هاى بى موردى که درباره‌ تغییر قبله مى‌گرفتند، سفیه گفته شده است

+ کسانى که راه حقّ را رها نموده و بى‌راهه مى‌روند، سفیه هستند و آن کس که در انتخاب رهبر و مکتب، قدم درست بردارد عاقل است.

+ سفیه کسى است که منطق، مکتب، رهبر و راه حقّ را نادیده گرفته و به دنبال هوسهاى خود یا دیگران رهسپار شود. «سَفِهَ نَفْسَهُ»

+ دین‌دارى، خردورزى، و اعراض از آن، دلیل بى‌خردى است. «مَنْ یَرْغَبُ ... سَفِهَ نَفْسَهُ»

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی