ღ❤احساس دلتنگی❤ღ

هر چه می خواهد دل تنگت بگو

ღ❤احساس دلتنگی❤ღ

هر چه می خواهد دل تنگت بگو

آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب

روز-118-

يكشنبه, ۸ بهمن ۱۳۹۶، ۰۸:۳۷ ق.ظ


سلام علیکم

روز همگی پر از زیبایی و برکت الهی :)





" بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ

وَقَالَتِ الْیَهُودُ لَیْسَتِ النَّصَارَىٰ عَلَىٰ شَیْءٍ وَقَالَتِ النَّصَارَىٰ لَیْسَتِ الْیَهُودُ عَلَىٰ شَیْءٍ وَهُمْ یَتْلُونَ الْکِتَابَ ۗ کَذَٰلِکَ قَالَ الَّذِینَ لَا یَعْلَمُونَ مِثْلَ قَوْلِهِمْ ۚ فَاللَّهُ یَحْکُمُ بَیْنَهُمْ یَوْمَ الْقِیَامَةِ فِیمَا کَانُوا فِیهِ یَخْتَلِفُونَ (113) "


" (علمای یهود و نصاری با یکدیگر به مجادله می پرداختند و هرکدام با سخنان بی دلیل، دین یکدیگر را نفی می کردند) یهودیان می گفتند دین مسیحیت باطل است و مسیحیان هیچ موقعیتی ندارند و مسحیان هم می گفتند: دین یهود باطل است درحالی که (هر دو انکار حق نموده و سخن باطلی می گفتند زیرا) آنها کتاب های آسمانی خود را تلاوت می کردند (و می دیدند که دین یهود و نصاری در عصر موسی و عیسی (علیهم السلام) حق بوده و انکار کردن دین های آسمانی، فسق و کفر است، از طرفی کفار و مشرکان نیز علیه دین های آسمانی اعتراض می کردند) بنابراین کسانی (همچون کفار و مشرکان) که (حقانیت دین های آسمانی را) نمی دانند (از روی جهل و نادانی، دین های آسمانی را انکار می کردند همچنانکه) سخنان یهود و نصاری هم همینطور بود (و اما در مورد ادعاهای دروغ آنها) خداوند در روز قیامت، داوری و حکم خواهد نمود (و منکران دین به کیفر خود خواهند رسید.) "









--------------

قسمتی از تفسیر این آیه در تفسیر نور:

+ یهودیان، مسیحیان را بر باطل و بى‌موقعیّت در پیشگاه خداوند معرّفى مى‌کنند و در مقابل، مسیحیان نیز یهود را بى‌منزلت در نزد خداوند مى‌دانند. اینگونه برخوردها، از روحیّه‌ متعصّب آنها سرچشمه مى‌گیرد، در حالى که اگر به کتاب آسمانى خود توجّه کنند، از این برخوردها دست بر مى‌دارند.

+ تعصّب بى‌جا و انحصارطلبى بى‌دلیل، ممنوع است. تحقیر و نادیده گرفتن دیگران، نشانه‌ استبداد و خودمحورى است. «لَیْسَتِ النَّصارى‌ عَلى‌ شَیْ‌ءٍ ... لَیْسَتِ الْیَهُودُ عَلى‌ شَیْ‌ءٍ»

+ اگر تعصّب و خودخواهى باشد، علم هم نمى‌تواند هدایت کند. اهل کتاب قادر به تلاوت آن بودند ولى به خاطر داشتن روحیّه‌ انحصارطلبى تلاوت‌ها کارساز نبود. «وَ هُمْ یَتْلُونَ الْکِتابَ»

+ در فضاى آمیخته به تعصّب، عالم و جاهل همانند هم فکر مى‌کنند. مشرکان جاهل همان حرفى را مى‌زدند که تلاوت کنندگان تورات و انجیل مى‌گفتند. «کَذلِکَ قالَ الَّذِینَ لا یَعْلَمُونَ»


  • گلاره خانوم

ختم روزانه قرآن

ختم قرآن

نظرات (۱)

علیکم السلام
روز و شب شما هم پر از زیبایی و برکت الهی باشد :)
ممنون از این مطلب مفید
پاسخ:
سلام علیکم
متشکرم
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی