ღ❤احساس دلتنگی❤ღ

هر چه می خواهد دل تنگت بگو

ღ❤احساس دلتنگی❤ღ

هر چه می خواهد دل تنگت بگو

آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب

روز -113-

شنبه, ۲۳ دی ۱۳۹۶، ۰۹:۰۱ ق.ظ


سلام علیکم

صبح همگی پر از آرامش و سلامتی :)





" بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ

أَمْ تُرِیدُونَ أَنْ تَسْأَلُوا رَسُولَکُمْ کَمَا سُئِلَ مُوسَىٰ مِنْ قَبْلُ ۗ وَمَنْ یَتَبَدَّلِ الْکُفْرَ بِالْإِیمَانِ فَقَدْ ضَلَّ سَوَاءَ السَّبِیلِ (108) "


" (بعضی از مسلمانان به خدمت پیامبر اسلام (صلی الله علیه و آله و سلم) می رفتند و از آن حضرت درخواست های بیجا می کردند، مثلا می گفتند: نامه هایی از طرف خداوند برای ما بیاور که ما آن را بخوانیم یا می خواستند فرشتگان را نزدشان بیاورد تا از نزدیک ببینند، از این رو آیه فوق در پاسخ به چنین درخواست های غلط و غیر معقول می فرماید:) آیا شما (مسلمانان نیز همانند یهودیان چیزهای بیهوده ای) از پیامبرتان درخواست می کنید همانطور که قبلا (یهودیان) از موسی درخواست می کردند (بدانید که چنین کاری عوض کردن ایمان با کفر است) و کسی که کفر را به جای ایمان بپذیرد قطعا از راه راست (اسلام) منحرف و گمراه شده است (و شما مسلمانان نباید ایمانتان را با درخواست های بی جا و غلط به کفر تبدیل کنید.) (108) "









--------------

قسمتی از تفسیر این آیه در تفسیر نور:

+ آوردن معجزه و اتمام حجّت، براى صدق دعوت پیامبر لازم است، ولى انجام دادن هر درخواستى، طبق هوس و میل هر فردى که از راه مى‌رسد، درست نیست. یک مهندس یا نقاش براى اثبات مهارت خویش، چند نمونه کار ارائه مى‌دهد، ولى ضرورت ندارد براى هر کسى خانه‌اى بسازد یا تابلویى بکشد!

+ از سؤالات و درخواست‌هاى بى‌جا بپرهیزید که گاهى زمینه‌ساز کفر است. «أَمْ تُرِیدُونَ أَنْ تَسْئَلُوا ... وَ مَنْ یَتَبَدَّلِ الْکُفْرَ»

+ خطراتى که پیروان دیگر ادیان را تهدید کرده، مسلمانان را نیز تهدید مى‌کند.«تَسْئَلُوا رَسُولَکُمْ کَما سُئِلَ مُوسى‌»

+ از عاقبت و سرانجام دیگران، عبرت بگیرید. «کَما سُئِلَ مُوسى‌»


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی