ღ❤احساس دلتنگی❤ღ

هر چه می خواهد دل تنگت بگو

ღ❤احساس دلتنگی❤ღ

هر چه می خواهد دل تنگت بگو

آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب

ختم قرآن 209

جمعه, ۸ تیر ۱۳۹۷، ۰۸:۰۰ ق.ظ

سلام علیکم

صبح همگی پر از خیر و نیکی :)





" بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ

وَ مِنَ النَّاسِ مَنْ یُعْجِبُکَ قَوْلُهُ فِی الْحَیَاةِ الدُّنْیَا وَ یُشْهِدُ اللَّهَ عَلَىٰ مَا فِی قَلْبِهِ وَ هُوَ أَلَدُّ الْخِصَامِ (204) "


" (ای پیامبر) بعضی از مردم منافق (پیش تو می‌آیند و در ظاهر با) گفتار شگفت‌آور (نسبت به تو اظهار محبت می‌کنند) و خدا را بر این گفته‌های ظاهری خودشان شاهد می‌گیرند (تا اینکه در زندگی دنیایی به حکومت و ریاست برسند اما نباید این گفته‌های ظاهری و منافقانه را پذیرفت زیرا) آنان در واقع دشمن‌ترین و کینه‌توزترین دشمنان خدا و دین خدا هستند. (204) "










--------------

قسمتی از تفسیر این آیه در تفسیر نور:

+ منافقان با ترفندهاى مقایسه‌اى، آمارى، کارشناسى، تجربى و حدس‌هاى به ظاهر عالمانه، با تکیه بر مسائل اجتماعى و با شایعات، تهدید، تطمیع و تبلیغات، تنها قدرت مانور در همین زندگى مادّى را دارند، ولى در میدان معنویّات و در توجّه به امدادهاى غیبى و اراده‌ خداوندى، پاى آنان لنگ است و در آخرت نیز زبانشان بسته و حتّى اجازه‌ى عذرخواهى نیز ندارند.

+ سخنان شیوا و سحرآمیزِ منافقان، شما را فریب ندهد. «یُعْجِبُکَ قَوْلُهُ»

+ به هر سوگندى اطمینان نکنید. «یُشْهِدُ اللَّهَ عَلى‌ ما فِی قَلْبِهِ»

+ سوگند دروغ یکى از راه‌هاى نفوذ منافقان است. «یُشْهِدُ اللَّهَ عَلى‌ ما فِی قَلْبِهِ» دشمنان از مقدّسات علیه مقدّسات و از مذهب علیه مذهب استفاده مى‌کنند و با سوگند به نام خدا، به رسول خدا خیانت مى‌کنند.

+ سوژه‌هاى سخن منافقان، مربوط به مسائل دنیوى است تا دیگران را تحت تاثیر قرار دهند. «یُعْجِبُکَ قَوْلُهُ فِی الْحَیاةِ الدُّنْیا»

+ خداوند پیامبرش را از غیب و درون دیگران آگاه مى‌سازد. «هُوَ أَلَدُّ الْخِصامِ»

+ کسانى که مى‌دانند دروغگو هستند، با سوگند و زیباسازى کلمات، سعى دارند خود را دلسوز و مخلص نشان دهند. «یُشْهِدُ اللَّهَ»

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی