ღ❤احساس دلتنگی❤ღ

هر چه می خواهد دل تنگت بگو

ღ❤احساس دلتنگی❤ღ

هر چه می خواهد دل تنگت بگو

آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب

ختم قرآن 125

يكشنبه, ۱۵ بهمن ۱۳۹۶، ۰۸:۰۰ ق.ظ

سلام علیکم

ان شاء الله امروز همگی پربار تر از دیروز





" بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ

وَ لَنْ تَرْضَىٰ عَنْکَ الْیَهُودُ وَ لَا النَّصَارَىٰ حَتَّىٰ تَتَّبِعَ مِلَّتَهُمْ ۗ قُلْ إِنَّ هُدَى اللَّهِ هُوَ الْهُدَىٰ ۗ وَ لَئِنِ اتَّبَعْتَ أَهْوَاءَهُمْ بَعْدَ الَّذِی جَاءَکَ مِنَ الْعِلْمِ ۙ مَا لَکَ مِنَ اللَّهِ مِنْ وَلِیٍّ وَ لَا نَصِیرٍ (120) "


" (پیامبر اسلام، یهود و  نصاری را به اسلام دعوت می کرد و می خواست با مذاکرات، رضایت آنها را جلب کند از این رو خداوند خطاب به پیامبر اسلام (صلی الله علیه و آله و سلم) می فرماید:) هرگز یهود و نصاری (با آن روحیه لجاجت و عناد و افکار باطل) از تو زاضی نخواهند شد مگر اینکه تو کاملا تسلیم دین (تحریف شده) آنها شوی (و آیین و افکار باطل آنها را صددرصد بپذیری، زیرا یهود و نصاری به کمتر از این راضی نمی شوند پس به آنها) بگو: هدایت واقعی همان هدایت الهی است (که با قرآن و اسلام محقق می شود و هیچگونه هدایتی در دین تحریف شده شما وجود ندارد.)

(ای پیروان محمد (صلی الله علیه و آله و سلم) بدانید که) اگر پیرو خواسته های (نامشروع) دشمنان دین باشید (و بخواهید با آنها سازش کنید) در صورتی که شما از عناد و لجاجت ها و توطئه های آنها آگاهی دارید، مطمئن باشید در این صورت دیگر از تحت ولایت و حمایت خداوند خارج می شوید و دیگر هیچگونه کمک و نصرتی از سوی خداوند به شما نخواهد رسید. (120) "









--------------

تفسیر این آیه در تفسیر نور:

+ بعد از تغییر قبله، ناراحتى یهود از مسلمانان بیشتر شد و احیاناً بعضى از مسلمان‌ها نیز تمایل داشتند قبله همان بیت‌المقدّس باشد تا بتوانند با یهود در الفت و دوستى زندگى کنند، غافل از اینکه رضایت اهل کتاب با حفظ آن حاصل نمى‌شد و انتظار آنان، پیروى از تمام آیین آنها و نه فقط قبله آنان بود.

+ این آیه در عین اینکه خطاب به پیامبر اسلام (صلى الله علیه و آله و سلم) است، خطاب به همه مسلمانان در طول تاریخ نیز هست که هرگز یهود و نصارى از شما راضى نخواهند شد، مگر آنکه تسلیم بى‌چون و چراى آنان شوید و از اصول و ارزشهاى الهى کناره بگیرید. ولى شما باید با قاطعیّت دست رد به سینه‌ آنها بزنید و بدانید تنها راه سعادت، راه وحى است نه پیروى از تمایلات این و آن.

+ دشمن، به کم راضى نیست. فقط با سقوط کامل و محو مکتب و متلاشى شدن اهداف شما راضى مى‌شود. «لَنْ تَرْضى‌ عَنْکَ ...»

+ اگر مسلمانان مشاهده کردند که کفّار از دین آنان راضى هستند، باید در دیندارى خود تردید نمایند. دیندارى کافرپسند، همان کفر است. «لَنْ تَرْضى‌ ... حَتَّى تَتَّبِعَ مِلَّتَهُمْ»

+ جز وحى و هدایت الهى، همه راه‌ها انحرافى است. «قُلْ إِنَّ هُدَى اللَّهِ هُوَ الْهُدى‌»

+ مسئولیّت عالم، بیشتر از جاهل است. «بَعْدَ الَّذِی جاءَکَ مِنَ الْعِلْمِ»

+ رابطه با اهل کتاب نباید به قیمت صرف نظر کردن از اصول باشد. جذب دیگران آرى، ولى عقب نشینى از اصول هرگز. «لَئِنِ اتَّبَعْتَ أَهْواءَهُمْ ...»*

+ پیروى از تمایلات و هوسهاى مردم، منجر به قطع الطاف الهى مى‌شود. بنابراین یکى را باید برگزید: یا لطف خدا، یا هوسهاى مردم. «ما لَکَ مِنَ اللَّهِ مِنْ وَلِیٍّ وَ لا نَصِیرٍ»

نظرات (۱)

  • همیار رایانه
  • همیار رایانه (9099071728 )  پاسخگوی تلفنی سوالات و مشکلات رایانه، موبایل ، تبلت ، لب تاب، مشکلات اینستاگرام و تلگرام و ....

    وبلاگ عالی  و مطالب آموزنده  و مفید  بود .

    همیار رایانه پاسخگوی تلفنی سوالات ومشکلات رایانه وموبایل

    شماره تماس  9099071728 

    www.hamyarrayaneh.ir  سایت:

    تلگرام : https://t.me/HamyarRayaneh

    اینستاگرام :

    https://instagram.com/_u/hamyarrayaneh

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی