ღ❤احساس دلتنگی❤ღ

هر چه می خواهد دل تنگت بگو

ღ❤احساس دلتنگی❤ღ

هر چه می خواهد دل تنگت بگو

آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب

ختم قرآن ۱۳۴

يكشنبه, ۱۳ اسفند ۱۳۹۶، ۰۸:۳۰ ق.ظ

سلام علیکم

صبح همگی پر از عطر دلنشین حس خدا :)





" بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ

رَبَّنَا وَ ابْعَثْ فِیهِمْ رَسُولًا مِنْهُمْ یَتْلُو عَلَیْهِمْ آیَاتِکَ وَ یُعَلِّمُهُمُ الْکِتَابَ وَ الْحِکْمَةَ وَ یُزَکِّیهِمْ ۚ إِنَّکَ أَنْتَ الْعَزِیزُ الْحَکِیمُ (۱۲۹) "


" خدایا! از میان فرزندانم، پیامبری، (حضرت محمد(صلی الله علیه و آله و سلم) را) انتخاب کن که آیات (و احکام و نشانه های توحید و خدا پرستی) را بر مردم بخواند (و یاد بدهد) و آنها را با کتاب قرآن و احکام و معارف اسلامی آشنا سازد (و از مفاسد اخلاقی و انحرافات فکری و عملی) پاکیزه نماید، براستی که تو پیروزی و قدرت هر کاری را داری و کارها را حکیمانه و به مصلحت بندگانت تصمیم میگیری. (۱۲۹) "










--------------

قسمتی از تفسیر این آیه در تفسیر نور:

+ این آیه، دعایى دیگر از حضرت ابراهیم (علیه السلام) را بازگو مى‌کند که بیانگر عظمت فوق‌العاده روح، و ترسیم کننده‌ سوز و اخلاص درونى اوست. با آنکه خود در حال حیات و از پیامبران برجسته الهى است، براى نسل‌هاى آینده دعا مى‌کند که پروردگارا! در میان مردم و ذریّه من، پیامبرى از خودشان مبعوث کن.

+ نیاز به رهبر آسمانى، از اساسى‌ترین نیازهاى جامعه بشرى است. اگر قرن‌ها قبل براى آن دعا مى‌شود، نشان دهنده‌ اهمیّت و ارزش و نقش آن است. «یَرْفَعُ إِبْراهِیمُ ... وَ ابْعَثْ فِیهِمْ» آرى، بالا بردن دیوارهاى کعبه بدون حضور رهبر معصوم و الهى، بتخانه‌اى بیش از آب درنمى‌آید.

+ هدف از بعثت پیامبران، تعلیم و تزکیه مردم بر اساس کتاب آسمانى است. «یَتْلُوا ... یُعَلِّمُهُمُ ... یُزَکِّیهِمْ»

+ علم ودانش زمانى نتیجه مى‌دهد که همراه با بینش و حکمت، و همراه با تزکیه و تقوا باشد. «یُعَلِّمُهُمُ الْکِتابَ وَ الْحِکْمَةَ وَ یُزَکِّیهِمْ»

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی